duminică, martie 29

Folk you! :)

duminică, martie 29

Pe fostul blog am avut un post care mi-a placut foarte mult...Cel despre folk :) Azi stateam cu chitara in mana, rusinata ca, desi jumatate din discografia Metallica s-a tot plimbat pe hgatul chitarii mele, nu stiu nici un cantec folk ca lumea.
Ma gandeam sa incep cu ceva frumos de tot, dar totusi destul de cunoscut pentru ocaziile in care o sa stau cu chitara si niste oameni mahmuri in tren si o sa trebuiasca sa le acompaniez versurile induiosator de false. Ce mai, caut un cantec pe care sa-l pot canta si dupa 3,4,5,6,...n beri. Aici cred ca intra toate cantecele folk, asta e esenta lor ...

Cantecele folk miros a padure si a rachiu, sunt calde si iti suna mereu in minte...Sunt extrem de simple, dar in unele cazuri valoreaza mai mult decat o sonata, sunt cantate de barbosi cu voce groasa, mereu in fata unui cort cu studenti...
Pana si "eticheta"(inspirata de visele octale din dreapta paginii) de haiduci burtosi lipita romanilor, pare neplauzibila si vulgara in contextul unei melodii folk.
Cu fosnet de padure in suflet, tin sa multumesc lui(ordine aleatorie, singura posibila in cazuri ca astea):
-Vali Sterian;
-Mircea Baniciu;
-Nicu Covaci;
-Florian Pittis;
-Mircea Vintila;
-Nicu Alifantis;
-Ada Milea;
-Tatiana Stepa;
-Vasile Seicaru;
-celorlati oameni deosebiti din folkul romanes pe care memoria ma lasa sa-i scap :)

P.S:In cinci minute am invatat celbra "Amintire cu haiduci" care acum e intr-o reclama la apa minerala :|
P.P.S:Am ales aceasi imagine ca data trecuta, de pe aici

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Pocket