miercuri, mai 19

Domn profesor....

miercuri, mai 19
Stiu ca nu am mai scris de mult...Dar cineva mi-a facut pofta :)...

Zilele trecute ma intrebam daca peste ani o sa-mi mai aduc aminte de scoala generala. Sunt unele lucruri pe care nu o sa le pot uita prea curand...Si prin "lucruri" ma refer in special la stimatul domn profesor de matematica si la intamplarile...fantastice...din orele dumnealui ;)).
Domnul A ( nu-i voi da numele din motive evidente) a fost primul profesor care a intrat la clasa, cel care ne-a introdus pe noi, bobocii de a cincea, in atmosfera colegiului prestigios in care urma sa studiem :)).
De cand a intrat in clasa, ne-am convins cu totii ca orele de matematica ce vor urma nu vor fi cele mai placute ore ale vietii nostre :)). Cu prestanta unui leu in savana ;)), domnul A a impins usa de perete si a intrat in clasa. Ca niste elevi cuminti, cu totii ne-am ridicat si am spus timizi "Buna ziua", studiind atent tinuta si atitudinea profesorului.
Domnul A este aproape imposibil de incadrat in portretele facute de obicei profesorilor..Nu este nici mic si gras, nici inalt si ascetic...Nu are barba, mustati sau chelie...Este un domn pe la vreo 60 de ani, destul de inalt, cu parul alb si nas ascutit. Asta ar fi prima noastra impresie...De-a lungul timpului aveam sa observam si alte amanunte, cum ar fi unghiile lui taiate perfect rotund, perfect egal ( are mana formata, ce mai ;)), ochelarii pe care ii poarta doar atunci cand se enerveaza, dar si costumele sale...sa zicem interesante, pe care le voi descrie mai detaliat.
Dom' profesor este genul de barbat traditionalist, aranjat, grijuliu. Poarta mereu pantaloni cu bretele si sacouri asortate...Pana acum am avut ocazia sa admiram tinute gri, kaki, maro, oranj si bordo, asortate cu camasi portocalii, roz sau verzi. Ca accesorii speciale pot mentiona cravata cu steagul SUA, palaria de pescar si ochelarii de James Bond.

Revenind, imaginea acestui domn ne-a impresionat profund pe noi, bobocii de a cincea...
-Ramaneti in picioare! Mai salutati odata!
Am raspuns cu acelasi "Bunaaa Ziuaaa!" de mai inainte.
-Mai salutati odata!
Deja perpeclsi, am salutat pentru a treia oara.
-Ce-i cu cantatul asta? Scurt si clar: "Buna ziua!"!se rasteste domnul A la noi, deja nervos.
Dupa vreo doua tentative esuate am "prins figura", si am luat cu totii loc.
S-a inceput citirea catalogului. Nu numai ca dom'profesor stalcea toate numele, dar se pare ca am reusit sa-l scoatem rau din pepeni.
-Arnaut!
-Arnautz, dom' profesor!
Dom'profesor se uita peste ochelari la biata Alice, si ii spune:
-Tu cu cine crezi ca vorbesti? Ai sarit cumva sotron cu mine in fata blocului?! Scoala-te in doua bete!
Alice parea foarte incurcata, pana cand dom'profesor a realizat ca era nevoie de o lamurire, asa ca a adaugat:
- In picioare, fetito!Acum poti sa zici...
Cu totii ne-am ridicat, pe rand "in doua bete", masurandu-ne din cap pana in picioare.
Tot restul orei si in orele care au urmat, pe langa matematica, am ascultat cerintele si teoriile domnului profesor privind activitatea de la clasa, cateva dintre ele fiind, sa zice, inedite ;):
1. Daca profesorul intra in clasa fara sa salute, elevii nu trebuie sa salute. Daca elevii nu saluta, sunt cretini.
2. Daca elevului i se dau doua variante de raspuns, el o va alege intotdeauna pe cea gresita. Daca elevul alege varianta corecta, a zis "la plesneala" si "nu se pune".
3. Elevul trebuie sa-si faca tema. La verificare, daca tema se afla in caiet, aceasta a fost facuta de parinti, si elevul este incompetent. Daca aceasta nu se afla in caiet, elevul este un lenes incompetent.
4. Exprimarea "Fiti amabil!" este inacceptabila. Utilizatorii acesteia sunt "bucuresteni nesimtiti si smecheri", care merita sa fie executati in chinuri groaznice.

Desi ne-am cam speriat in primele zile, am descoperit cu timpul ca, dincolo de sacourile mirosind a aftershave si ochelarii patrati, chiar se ascunde un om deosebit.
Pe langa faptul ca este un profesor extreeeeeem de bine pregatit, care stie rezolvarea oricarei probleme (incluzsiv variante mai "grosolane sau mai subtile", ca sa il citez) in mai putin de 10 secunde. Cu timpul, noi ne-am atasat de dom'profesor, insa si el de noi...
Pe langa cativa colegi care nu vor sa se intelega cu dom'profesor si pace, cu totii il apreciem in felul nostru, cu toate ca notele de la ultimele teze au variat intre 5 si 6 pentru majoritatea clasei :D
In orice caz,am auzit ca de la anul, dom' profesor n-o sa mai tina ore. Cu nici o clasa. Disponibilizari, sau ceva de genul...
Oricat de mult l-ar injura acum colegii, sunt sigura ca o sa ne lipseasca "comedia dracului", "trupa de soc" sau "parinteii"...Cu totii o sa mai vrem din cand in cand sa ascultam un discurs despre rromii din Italia care ne fac de rusine, despre freza lui Aldea sau despre elevii de acum 30 de ani...O sa ne lipseasca si problemele care par atat de complicate la tabla, dar pe care dom' profesor ni le explica in asa fel incat sa parem cu totii "niste tampiti" pentru ca nu le-am stiut...Sau caietele care apar si care dispar cand se verifica tema ...
We'll miss u, dom'profesor! :)

2 comentarii:

Rareş spunea...

Un text chiar minunat... :) In timp ce citeam imi reveneau in memorie toate amintirile cu domn' profesor. O persoana remarcabila. Ii dau tot respectul din lume pentru ca m-a invatat ce m-a invatat. :) Numai laude la adresa lui. Laude si la adresa ta, Mara. Ce ai scris a fost de remarcat si m-a impresionat profund. Atat de profund incat mi-au dat si lacrimile. Multumesc mult ca ai scris asta. Mai asteptam si altele... :)

Bianca spunea...

Citind textul acum, ca stiu ca ~Dl. A~ a murit.. E special..
Si da, ~Comedia dracului~ si ~Trupa de soc~... Vor ramane 4ever!
Si mie, ca lui Rares, mi-au dat lacrimile.
Felicitari.!

Trimiteți un comentariu

 
Design by Pocket